Er radkialkulturalismen blitt mer tradisjonell enn tradisjonalismen selv?

Er radkialkulturalismen blitt mer tradisjonell enn tradisjonalismen selv? Det er det jeg spør meg selv om når jeg leser kommentarene på en Facebook-gruppe som kaller seg «Politisl Ungdom» under tråden om at FpU er gått inn for polygami.

Kommentarene lyder fra alle kanter fra dagens ungdom:

Ja – kjærleik er grenselaust og eg skjønar meg ikkje på at folk ynskjer å begrense den når den er mellom to medvitne menneske.

Journalisten har vært litt utydelig i artikkelen.. Det vi i Hedmark FpU mener er at menn kan ha flere koner OG at kvinner kan ha flere menn (gjeldende også for homofile).

Hele denne greia var min resolusjon, og hovedargumentet mitt var/er at det ikke er riktig at staten skal bestemme over folks kjærlighetsliv.

Nora: Flott resolusjon! Jeg ville stemt for!

Jeg har absolutt ingenting med andre personers kjærlighetsliv å gjøre. Jeg foretrekker kun en partner, men det er noen som vil ha flere partnere, og da skal de få lov til det.

Og sånn fortsetter det hel vegen med kun marginale «men» her og der.

Det ser ut til at raddisene har vært mye flinkere til å indoktrinere sine barn i tradisjonell sekstiåtter-tro enn det deres tradisjonelle foreldre en gang var.

Legg igjen en kommentar

