Det rusler og går…

work_in_progress

Jeg er hverken død eller tafattig men jeg driver ikke daglig blogging eller noe politiarbeid på nyhetene som f.eks Document og Fyret gjør med mediekritikk og belysning av nyhetssaker i nyhetsbildet.

Jeg har kommet til at jeg kun vil skrive lengre tekster. Jeg jobber nå på en tekst, med tittel, hertil, som lyder «Deres barn», som allerede dekker mange sider i notatboka mi og kommer garantert en gang på bloggen, her, før sommerferien er over. Blant annet har jeg gått løs på en hel bok, alene for å skrive denne teksten, »The Long March – How the Cultural Revolution of the 1960’s Changed America», av Roger Kimball. Det blir en tekst, ikke om den kulturelle revolusjonen siden 1960 skrevet i tredje person, hvilket det er skrevet flere hyllemetre om, men det blir en rapport av slag med refleksjoner på hvordan det er å være «en av deres barn», dvs. et 68’er-barn. Kommer jeg noensinne med en bok i år (jeg har fått høre at e-bøker er blitt så lett å publisere) så blir dette garantert utgangspunktet for et slikt prosjekt.

Kanskje prøver jeg å legge ut noen sånne korte kommentarer som jeg gav til SU-leder Halse om fascisme-begrepet, litt av og til, men jeg liker best å jobbe med tekster over en periode hvor jeg får tid til å lese meg opp på forskjellige nyanser og sider av saken under skriving-prosess, så blir ikke skrivingen rent en prosess av oppgulp av tanker jeg allerede har tenkt og allerede vet.

Tusen takk til dere jeg ser kommer jevnlig inn på siden her og ser etter nytt (jeg ser på statistikken for siden at det er et ganske jevnt antall). Det er veldig hyggelig å se at det finnes noen der ute som finner tekstene mine interessante nok til å bruke noe tid av de skarve 24 timene vi blir tildelt hver dag til å lese noen tanker fra meg. Selv om denne bloggen ikke har vært noen braksuksess må jeg si den har utviklet meg på flere måter, ikke bare gjennom selve skrivingen men også leseres reaksjoner.

Igjen, takk 🙂

Legg igjen en kommentar

