Multikulturens hykleri anno 2013

Etter 22/7 var det store spørsmålet, etter beredskapen, hva er forholdet mellom ord og handling? Personer som Lars Gule og tilhørende personer på norske venstreside tok til orde for overvåkning av nettet pga den angivelige «overhengende trusselen for vold» – man gikk langt i å trykke ABBs handlinger til alt av meninger som kunne festes til manifestet.

Men så er det jeg leser om Sverige hvor noen bussjåfører har bestemt seg for å dele opp bussene sine med samme strekning etter utlandsk og svensk opprinnelse. Alt dette i et land med multikultur til randen og hvor kritikk mot innvandring gjør deg automatisk nær lovløs i dets bokstavelige betydning. Dette var intet enkelttilfelle for denne strekningen, det har holdt på siden Desember – alle har visst.

Den multikulturen som er avlet frem i de Vestlige landene er av en type som fremmer hykleri – altså en total seperasjon mellom tanke/ord og handling. Og hvordan ser det ut for Norge? Ghar Støre, vår helseminister har ikke engang nok tillit til hva han selv styrer og sender hele hans familie til Volvat. Resten politikerne er ikke noe bedre og sørger selv for å sende sine egne barn til «blenda-hvite» skoler samtidig som de selv mener det ikke ligger noe mer i en klasse med 90% utlendinger enn noen eufemistiske «utfordringer». I Sverige later det til at bussjåførene har begynt å skjønne spillereglene.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Sorterte-passasjerer-etter-svensk-og-utenlandsk-utseende-7157639.html#.UVCaTiIhYy5

2 thoughts on “Multikulturens hykleri anno 2013

  1. Veldig innspirerende å se at også dagens tenåringer er opptatt av fremtiden i samfunnet vårt. Du er nok i en klasse for deg selv som tør å ta opp slike tema som dette – multikulturisme. Fortsett i den sjanger du holder på med og jeg kan garantere at du ettyer hvert vil få mange lesere 🙂

    1. Vel, slik jeg ser det er hovedproblemet nettopp at tenåringene i dagens Norge ikke vil snakke om multikulturalisme. For dersom det hadde vært tilfelle skulle jeg ikke vært så bekymret ettersom det kunne vært starten på en mer åpen samtale internt i samfunnet for det ville gjort medias ignorante holdning umulig. Men det er dessverre ikke tilfellet. Selv merker jeg det tydelig i klasserommet. Er det en åpen samtale i klassrommet og man sier noe som helst negativt om multikulturalismen så er det bare øyeblikket før det slenges ut skjellsord som «…rasisme» «…islamofobi» og annet. Og selvfølgelig vet jeg at dette ikke er noe medelevene mine har noe bevisst forhold til, det er kun resultatet av en usagt retorikk fra alle hold i det offentlige Norge. Og jeg sier «offentlig» bevisst for denne automatiske reaksjonen gjelder ikke for alle sammenhenger og situasjoner. Det går ofte helt fint for de fleste jeg kjenner å snakke om pakistanere som naver med fem koner men forbeholt at det kun er på tomannshånd.

      Prøver så godt jeg kan å formidle dette på en forståelig måte i flere av tekstene mine her: A-sosiale eliter avler rasisme og Komfortabel rasistis anti-rasisme.

Legg igjen en kommentar

